Wat leuk dat je volgend jaar (misschien) Gezondheid en leven gaat studeren!
Om de overgang naar Gezondheid en leven aan de VU soepel voor je te laten verlopen, staan hieronder een aantal praktische punten neergezet.

Introductie: De introductieweek van de VU wordt de IDEE-week genoemd. Dit jaar is het van 23 tot en met 29 augustus 2017 en wordt het voor nieuwe Gezondheid en Leven studenten georganiseerd door de eigen studievereniging: Anguilla! Tijdens deze introductieweek maak je kennis met de opleiding Gezondheid en Leven, de stad Amsterdam en een hoop medestudenten. Het is een week vol leuke activiteiten en enorm veel lol! Dus mis het niet en meld je zo snel mogelijk aan!
Het weekend (eigenlijk kamp) van 30 augustus t/m 1 september wordt speciaal voor de eerstejaars van Gezondheid en Leven een eerstejaarsweekend georganiseerd.

Boeken: Nieuwsgierig welke boeken je volgend jaar moet kopen en alvast weten hoeveel ze kosten? Kijk dan alvast op de Webwinkel. Via Anguilla krijg je 10-15% korting op al jouw studieboeken. Je hoeft de boeken niet van te voren te kopen. Dit kun op de eerste dag van het collegejaar, op dinsdag 6 september, op de live boekverkoop doen. Je kunt dan lid worden van Anguilla en meteen de boeken voor het eerste semester, een labjas en een Anguilla verenigingstrui aanschaffen. Als je lid bent, kun je het hele jaar door via de Boekensite of in de boekhandel op de VU boeken met korting kopen.

Wonen: Een woning zoeken in Amsterdam en directe omgeving is geen gemakkelijke opgave. Net als de meeste universiteitssteden heeft ook Amsterdam nog een tekort aan woonruimte. Om de kans op een kamer of woning te vergroten kun je niet vroeg genoeg beginnen met zoeken. Schrijf je daarom zo snel mogelijk in bij de aanbieders van studentenhuisvesting via Studentenwoningweb en/of voor sociale huurwoningen bij Woningnet.

Contact met studenten: We kunnen ons voorstellen dat je het leuk vind om alvast in contact te komen met studiegenootjes of vragen wilt stellen aan studenten die Gezondheid en Leven doen. Dat kan! Je kunt alvast lid worden van de Anguilla Facebook. Op die manier blijf je ook op de hoogte van de activiteiten die Anguilla organiseert! Wordt ook vooral vrienden met Peter Anguilla. Zo weet je zeker dat je geen enkele activiteit mist! Voor vragen kan je ook terecht op de groepspagina van Anguilla op Facebook en de facebookgroep van jouw jaar. Daarnaast kan je vragen altijd mailen naar bestuur@anguilla.vu.

Wil je meer weten over de inhoud van de opleiding, het curriculum of heb je vragen over de toelating? Kijk vooral even op de website: www.vu.nl/gezondheidenleven.

Klik hier om te zien hoe je lid kunt worden van Anguilla.