Anguilla is dé studievereniging van de bachelor Gezondheid en Leven aan de Vrije Universiteit van Amsterdam

Anguilla staat voor een leuke studententijd waarin zowel studeren als ontspannen centraal staan. Studiegerelateerde activiteiten om potentiële werkgevers te leren kennen, worden afgewisseld door twee keer in de maand een borrel en andere gezelligheidsactiviteiten.

De studie Gezondheid en Leven begon in 2005 in het pittoreske stadje in de provincie met de naam Zwolle. De studie was gevestigd aan de Hoge School Windesheim. Langzamerhand, toen in het tweede jaar de studie zich verplaatste naar Amsterdam, begon een actief groepje Zwolse en Amsterdamse studenten gezellige activiteiten voor haar studenten te organiseren en dat is waar het begon: De oprichting van Anguilla op 23 maart 2006!

De naam Anguilla voor deze studievereniging is niet afkomstig van het eiland in de Caribische Zee, ondanks dat de vereniging zich wel associeert met Tropen en Hawaï slingers. De naam van Anguilla associeert zich met de geslachtsnaam van de palingen en heeft dus wel degelijk te maken met de zee. De paling staat ook wel bekend onder de naam Anguillidae. Van deze waterdieren, die een lang en cilindrisch lichaam met een meestal zeer lange rugvin hebben, heeft Anguilla haar naam gemaakt.

Voor de voortplanting trekt de paling naar zout water, maar het grootste deel van het leven zwemt hij in zoet water. De studievereniging Anguilla is, toen de tocht vanuit Zwolle naar Amsterdam begon, hier als het ware heen geglibberd en heeft ondanks de vele barrières zich toch gevestigd aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Deze tocht, een afstand van 113 km naar ‘zoet water’, is uitgelopen tot een succesvolle missie voor zowel Gezondheid en Leven als Anguilla. Wat begon als een kleine groep, bestaat in 2015/2016 alweer tien jaar, Anguilla's tweede Lustrumjaar!

De studie is nog volop in de groei en de vereniging Anguilla daarmee ook. Uiteindelijk hoopt deze vereniging zich ook te mogen benoemen als ‘een der grotere studieverenigingen’.

Het doel van Anguilla is om alle Gezondheid & leven studenten een gezellige studententijd te bezorgen. Naast excursies naar studiegerelateerde bedrijven en instituten, worden er ook gezellige borrels, feestjes en weekenden georganiseerd. Naast alle gezellige uitstapjes, kun je bij Anguilla ook je studieboeken met 10-15% korting kopen.

Naast gezelligheid en korting is er de ruimte om je te ontwikkelen tot een goede organisator, schrijver of bestuurslid. Door ervaren ouderejaars word je ingewerkt en vervolgens draai je zo mee in een commissie of in het bestuur.

De Anguilla website is voor en door studenten, maar ook voor alumni en andere geïnteresseerden!
De ledenkamer van Anguilla bevindt zich in SK12 en er is hier elke pauze de mogelijkheid om vragen te stellen aan het bestuur.
Voor meer informatie zijn wij ook bereikbaar via bestuur@anguilla.vu.