Commissies

Om te zorgen dat Anguilla goed blijft lopen, wordt de vereniging ondersteund door een aantal commissies. Zonder hen zou Anguilla nooit zoveel bereiken als dat ze nu doet! Door bij een commissie te gaan kan jij iets bijdragen aan de vereniging, waarbij gezelligheid en plezier altijd voorop staan!

Maak hieronder kennis met de commissies!

• De Actilla is de activiteitencommissie van Anguilla. Zij zorgen voor de organisatie van de maandelijkse acitiviteiten, filmavonden, feesten, het gala en de eindbarbecue om jouw studietijd toch net even wat leuker te maken.

Door mee te doen aan een activiteit binnen Anguilla leer je jouw medestudenten toch weer in een ander perspectief zien dan in een saai collegebank. Naast meedoen met de activiteiten kan je nog een stapje verder gaan, namelijk het organiseren hiervan!

Als lid van de Actilla doe je veel ervaringen op. Bij het organiseren van een activiteit komen verschillende organisatorische aspecten kijken. Je leert organiseren, vergaderen en begrotingen opstellen. Ook leer je door met elkaar te overleggen en te discussiëren, de juiste beslissingen te nemen. Naast je studie zorgt het commissiewerk voor de nodige afleiding en gezelligheid. Je leert nieuwe mensen van je studie kennen. Daarnaast is commissiewerk een nieuwe uitdaging en staat het ook nog eens goed op je cv.

Om contact op de nemen met deze commissie kan je mailen naar actilla@gmail.com.

• De Kookcilla is sinds 2013 dé commissie voor de vele keukenprinsessen (en een enkele prins) die Anguilla rijk is. Elk jaar organiseren zij culinaire activiteiten voor onze leden, variërend van een heerlijk galadiner tot aan een gezellige paaslunch. De Kookcilla staat altijd klaar met pollepels en verse ingrediënten om hun activiteiten extra smakelijk te maken!

Lijkt het jou leuk om meer te doen dan alleen maar proeven van de lekkernijen? Kom dan de Kookcilla versterken en help met het organiseren van heerlijke culinaire activiteiten.

Om contact op de nemen met deze commissie kan je mailen naar kookcillaanguilla@gmail.com.

• De Onderwijscommissie is de commissie die verantwoordelijk is voor het benaderen van studiegerelateerde bedrijven en instanties. De Onderwijscommissie organiseert excursies naar deze bedrijven en instanties zodat de leden kennis kunnen maken met potentiele werkgevers of stage mogelijkheden.

Commissiewerk is leerzaam en je doet nieuwe ervaringen op. Je leert bij de Onderwijscommissie te onderhandelen met verschillende bedrijven, hierdoor probeer jij de voordeligste overeenkomsten af te sluiten. Bij het organiseren van studiegerelateerde activiteiten, symposia en excursies leer je organiseren en plannen. Daarnaast leer je met commissie werk ontzettend veel nieuwe mensen binnen en buiten Gezondheid en Leven kennen en is het erg gezellig. Bovendien staat commissiewerk ook nog eens goed op je cv!

Ben jij een talent in het werven van sponsoren en het benaderen van bedrijven en vind jij het leuk om voor jouw medestudenten studiegerelateerde activiteiten te organiseren? Kom dan de Onderwijscommissie versterken!

Om contact op te nemen met de Onderwijscommissie kan je een mail sturen naar dit emailadres: onderwijscommissieanguilla@gmail.com.

• Anguilla organiseert iedereen jaar dé Buitenlandse Reis! Deze reis staan in het teken van het verkennen van een internationale stad. Anguilla heeft al in vele steden haar voetsporen achter gelaten, denk aan Berlijn, Praag, en Boedapest. Ook dit jaar zullen wij weer een leuke stad onveilig gaan maken!

Naast het nachtleven wordt er aan deze reis ook nog een cultureel en studiegerelateerd tintje gegeven. Zo bevat deze reis voor ieder wat wils, en zal het voor onuitwisbare herinneringen zorgen.

Om contact op de nemen met deze commissie kan je mailen naar reiscillaanguilla@gmail.com.

• Vijf keer per jaar komt het verenigingsblad van Anguilla uit: de Agora! Dit boekje staat vol zinvolle informatie over jouw opleiding, maar ook de leukste verhalen van medestudenten, toekomstperspectieven en de gekste foto's zijn hierin te vinden. Dit boekje ligt uitgeprint in de ledenkamer van Anguilla en zal naar alle leden per mail toegestuurd worden. Echter komt dit blad niet uit de lucht vallen. Hier werkt de redactie commissie, de Redactilla, namelijk heel erg hard aan!

Als lid van de Redactilla doe je veel ervaringen op. Met de commissie ontwikkel je vijf keer per jaar de Agora. Bij het ontwikkelen komen veel dingen kijken zoals: vergaderen, notuleren en het verwoorden van je creatieve ideeën. Verder leer je stukken schrijven, interviews afnemen en layouts maken voor de Agora. Daarnaast is commissiewerk erg gezellig en een bijkomend voordeel is dat het goed op je cv staat.

Heb jij nog vragen voor of over de Redactilla, schroom niet en stuur een E-mail naar redactillaanguilla@gmail.com.

• Hallo toekomstige G&L studentjes,

Wij zijn de Introductiecommissie en wij zijn de mensen die dit jaar het fantastische begin van jullie studieperiode gaan organiseren. Wij gaan ervoor zorgen dat jullie na 5 dagen vol plezier jullie studie starten vol wijsheid van de stad Amsterdam en de Vrije Universiteit, maar vooral ook veel kennis over jullie studie en je medestudenten. Na 5 spetterende dagen wordt er daarna zelfs een kamp gehouden om de pret nog net wat langer door te zetten.

De commissie bestaat uit verschillende personen van G&L, elk met hun eigen taak. Amy van den Berg is dit jaar onze voorzitter. Zij is de hoofdverantwoordelijke tijdens de introductiecommissie. Zij zorgt voor de vergaderingen, het maken van de agenda en het contact met externe bedrijven. Arjen Verweij verzorgt dit jaar het contact met studenten en mentoren en notuleert de vergaderingen als de secretaris van de commissie. Vincent Borsje is in beheer van het geld. Als penningmeester is hij de portemonnee van de commissie en zorgt hij ervoor dat we financieel alles op een rijtje houden. Rianne van der Ende en Jette Roos werken samen om jullie toekomstige papa’s en mama’s goed op te leiden tot ware ouders. Zo hebben jullie uiteindelijk de beste rolmodellen die jullie je maar kunnen wensen. Mandy van der Meer is de organisator van het kamp. Zij gaat ervoor zorgen dat jullie laatste paar dagen jullie allerbeste dagen zullen zijn. Sterre Coenradie is de vicevoorzitter in het bestuur van Anguilla en is daarom ook gezellig betrokken bij het organiseren van jullie introductieweek.

Nu weten jullie een beetje wat we dit jaar voor jullie gaan betekenen, maar we hopen jullie ook snel te ontmoeten voor een persoonlijke touch aan deze kennismaking. Maar tot dan gaan wij ons uiterste best doen om een leuke week te creëren voor jullie. Wij kijken er tenminste al hartstikke naar uit. Jullie ook?

De introductiecommissie 2022-2023 bestaat uit:

Amy van den Berg – Voorzitter
    Arjen Verweij – Secretaris
    Vincent Borsje – Penningmeester
    Rianne van der Ende – Mentortrainer
    Jette Roos – Mentortrainer
    Mandy van der Meer - Commissaris kamp

• De Barcilla zorgt ervoor dat jij op de borrels van Anguilla lekker stoom kunt afblazen, onder het genot van een drankje, en even gezellig kan bijkletsen met jouw medestudenten.

De Barcilla bestaat uit enthousiaste studenten die zorgen voor de organisatie van de borrels van Anguilla! In de commissie leer je hoe het is om nauw samen te werken met je mede commissieleden en andere organisatorische vaardigheden. Daarnaast is het natuurlijk een reuze gezellig team waarin je terecht komt en maak je ontzettend veel nieuwe contacten tijdens de borrels.

Om contact op de nemen met deze commissie kan je mailen naar barcillaanguilla@gmail.com.

• De Fotilla is dé fotocommissie van Anguilla. Bij elke activiteit staan onze eigen persoonlijke fotografen klaar met de camera om de herinneringen die gemaakt worden bij Anguilla vast te leggen.

Daarnaast zorgt de Fotilla ervoor dat de grappigste en leukste foto’s van Anguilla haar leden op de fotodeur in onze ledenkamer, ‘t Fuik, komen te hangen. De sociale media kunnen natuurlijk ook niet ontbreken, zo worden de Snapchat en Instagramverhalen door deze te gekke commissie beheerd.

Heeft de Fotilla ook van jou een prachtige foto kunnen maken? Dan kan jij deze foto's bewonderen onder het kopje Foto's.

Heb jij toevallig ook foto's gemaakt en wil je dat deze op de site of op de Facebook van Anguilla verschijnen? Stuur deze dan naar fotillaanguilla@gmail.com.

• Naast de Onderwijscommissie hebben wij ook de Stage-en-carrièredagcommissie. Deze commissie zal zich bezig houden met het organiseren van de stage-en-carrièredag. Tijdens deze dag hebben studenten van Gezondheid en Leven de mogelijkheid om zich te oriënteren op stageplekken en werkplekken die goed aansluiten op de studie.

De stage-en-carrièredag is verplicht voor de tweedejaars studenten van Gezondheid en Leven, en de andere jaarlagen kunnen de dag vrijwillig bezoeken.

Wil je contact opnemen met de Stage-en-carrièredagcommissie stuur dan een mail naar carrieredaganguilla@gmail.com.

• Ieder jaar organiseert Anguilla voor de ouders van de eerstejaars studenten Gezondheid & Leven een ouderdag. Op deze dag kunnen ouders een dagje proefstuderen om een indruk te krijgen van wat hun zoon of dochter nou eigenlijk studeert.

De dag bestaat uit een centrale opening, een hoorcollege, een practicum geheel verzorgd avondeten en een afsluitende borrel. Rond januari ontvangen alle ouders van de eerstejaars studenten een brief over deze dag en kunnen zij zich hiervoor aanmelden.

Echter organiseert deze bijzondere dag zichzelf niet. Hiervoor is de Parentilla ingesteld. Deze commissie zorgt ervoor dat de eerstejaars en hun ouders een onvergetelijke dag beleven.

Om contact op de nemen met deze commissie kan je mailen naar: parentilla@gmail.com.

• Dit is de commissie die zes keer per jaar activiteiten voor de oudere leden binnen Anguilla organiseren, deze worden de Oud Palingen Anguilla (OPA) genoemd. Denk hierbij aan poolavondjes, bierproeverijen en escaperooms.

Je bent een OPA wanneer je minimaal 2 jaar lid bent én een commissiejaar hebt gedaan of als je minimaal 3 jaar lid bent. Als OPA-lid mag jij de OPA activiteiten bijwonen maar je mag ook in de OPA commissie gaan en zelf, met een te gek team, de activiteiten organiseren!

Om contact op te nemen met deze commissie kun je mailen naar opa.anguilla@gmail.com.

• De Raad van Toezicht is de controlecommissie van het bestuur van Anguilla. Vier keer per jaar controleert de Raad van Toezicht het sociaal jaarverslag en de financiën. Daarnaast houdt de Raad van Toezicht de ontwikkelingen binnen het bestuur en de vereniging in de gaten en grijpt in wanneer dat nodig is. Ook geven zij advies aan het bestuur. In de Raad van Toezicht zitten altijd twee leden uit het bestuur van één jaar geleden, en twee leden uit het bestuur van twee jaar geleden.

Als er iets is dat jij graag wilt melden, maar dit op de een of andere manier niet aan het bestuur kwijt kunt, dan kan je contact opnemen met de RvT door te mailen naar: rvtanguilla@gmail.com.

De raad van toezicht 2022-2023 bestaat uit:

Christopher van den Berg
    Ghislaine van der Lelie