Leer ons kennen

Anguilla staat voor een leuke studententijd waarin zowel studeren als ontspannen centraal staan. Studiegerelateerde activiteiten om potentiële werkgevers te leren kennen, worden afgewisseld door twee keer in de maand een borrel en andere gezelligheidsactiviteiten.

• De studie Gezondheid en Leven begon in 2005 in het mooie stadje in de provincie, met de naam Zwolle. De studie was gevestigd aan de Hoge School Windesheim. Langzamerhand, toen in het tweede jaar de studie zich verplaatste naar Amsterdam, begon een actief groepje Zwolse en Amsterdamse studenten gezellige activiteiten voor haar studenten te organiseren en dat is waar het begon: De oprichting van Anguilla op 23 maart 2006!

• De naam Anguilla is niet afkomstig van het eiland in de Caribische Zee, wat wellicht het eerste is wat bij je op komt wanneer je de naam hoort. De naam van Anguilla associeert zich namelijk met de geslachtsnaam van de palingen en heeft dus wel te maken met de zee. De paling staat ook wel bekend onder de naam Anguillidae. Aan deze waterdieren, die een lang en cilindrisch lichaam met een meestal zeer lange rugvin hebben, heeft Anguilla haar naam te danken.

Voor de voortplanting trekt de paling naar zout water, maar het grootste deel van z’n leven zwemt hij in zoet water. De studievereniging Anguilla is, toen de tocht vanuit Zwolle naar Amsterdam begon, hier als het ware heen geglibberd en heeft ondanks de vele barrières zich toch gevestigd aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Deze tocht, een afstand van 113 km naar ‘zoet water’, is uitgelopen tot een succesvolle missie voor zowel Gezondheid en Leven als Anguilla. Wat begon als een kleine groep, bestaat in 2022 alweer zestien jaar, Anguilla is dus haar derde Lustrumjaar al gepasseerd!

• De studie is nog volop in de groei en de vereniging Anguilla daarmee ook. Uiteindelijk hoopt deze vereniging zich ook te mogen benoemen als ‘een der grotere studieverenigingen’.

Het doel van Anguilla is om alle Gezondheid & leven studenten een gezellige studententijd te bezorgen. Naast excursies naar studiegerelateerde bedrijven en instituten, worden er ook gezellige borrels, feestjes en een reis georganiseerd. Naast alle gezellige uitstapjes, kun je bij Anguilla ook je studieboeken met 10-15% korting kopen.

Naast gezelligheid en korting is er de ruimte om je te ontwikkelen tot een goede organisator, schrijver of bestuurslid. Door ervaren ouderejaars word je ingewerkt en vervolgens draai je zo mee in een commissie of in het bestuur.

• Jette Roos

Voorzitter

Mijn naam is Jette Roos, ik ben 20 jaar oud, ik woon in Amsterdam en ik zit in mijn derde jaar van Gezondheid en Leven. Als voorzitter dien ik als aanspreekpunt voor de leden en zit ik de bestuursvergaderingen voor. Ook onderhoud ik de contacten met andere verenigingen en organisaties binnen de VU.

• Mandy van der Meer

Secretaris

Mijn naam is Mandy van der Meer, ik ben 20 jaar oud, ik woon in Amsterdam en ik zit in mijn derde jaar van Gezondheid en Leven. Dit jaar ben ik de secretaris van Anguilla, wat betekent dat ik verantwoordelijk ben voor het contact met de leden en ik beheer de sociale media. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor twee hele leuke commissies.

• Aviv Cohen

Penningmeester

Ik ben Aviv Cohen, ik ben 20 jaar, ik woon in Amstelveen en ik zit ik in het derde jaar van Gezondheid en Leven. Dit jaar ben ik als penningmeester verantwoordelijk voor alle financiële zaken van Anguilla, dus onder andere het bijhouden van de administratie en het maken van facturen. Bovendien ben ik verantwoordelijk voor de leuke commissie Reiscilla.

• Amy van den Berg

Commissaris Intern

Mijn naam is Amy van den Berg, ik ben 20 jaar oud, ik woon in Amsterdam en ik zit in het derde jaar van de studie Gezondheid en Leven. Aankomend jaar zal ik de functie van Commissaris Intern vervullen. Dit houdt in dat ik vier hele leuke commissies zal begeleiden, contact heb met andere studieverenigingen binnen de VU en tevens een van de vertrouwenspersonen zal zijn.

• Bastiaan van Walsum

Commissaris Extern

Mijn naam Bastiaan van Walsum, ik ben 21 jaar oud, ik woon in Amsterdam en ik zit in mijn tweede jaar van Gezondheid en Leven . Als commissaris extern ben ik verantwoordelijk voor het contact met bedrijven. Ik begeleid daarnaast de Onderwijs-, Oude Palingen Anguilla-, Stage en Carrièredagcommissies en de introductieweek. Ik ben ook één van de vertrouwenspersonen van Anguilla.